Önceki Sayfa
Mehmet Öğüt

Mehmet Öğüt

Video sanatı çalışmalarımın temelini oluşturmakta. Bu çalışmalar ile izleyicinin pasif konumunu etkin hale getirerek, izleyiciyi çalışmanın tamamlayıcı bir öğesi olmaya teşvik ediyorum. Bu nedenle de çalışmalarımın kavramsal çerçevesini, kişisel deneyimlerim üzerinden belirlemekteyim. bir dil olarak sanatın; etki yaratabiliyor olmasının ötesinde iletişimi sağlayacak bir yapıya sahip olması da önemlidir. Video çalışmalarımın ilhamı kaynağı ise kişisel deneyimlerim üzerinden yaptığım çözümlemelere dayanmakta. Bu çözümlemeler, sanatsal iletişim kodlarını keşfetmem için olanaklar sağlamakta ve kendine ait bir dil yapısına dönüşmekte. Bu dili oluşturan yapı gündelik deneyimlerden öte tesadüfi karşılaşmalar. Böylelikle kişisel deneyimlerin detaylarından oluşturduğum kendi pratiğimde, hikaye anlatmak yerine, yeni hikayeler üretebilecek bir zemin oluşturma gayreti içerisindeyim. Geleneksel yapının dönüştüğü gündelik tekrarlarda keşfe çıkmak, üretmekten ziyade üretim sürecinde o sanatsal dilin etkisini yaşamamı sağlamakta. Bundan dolayı da üretimlerimin işlevsel bir yapıya sahip olması benim için en önemli unsur. İzleyicisiyle etkileşim içerisinde, işlevsel bir sanat nesnesi, kullandığım dilin genel yapısını oluşturmakta.
.


1983 Diyarbakır, Türkiye
İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Eğitim
2002-2005 L, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Resim Bölümü, İstanbul, TR.
2005-2008 YL, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim Bölümü, İstanbul, TR
2013 - YL, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Bölümü, İstanbul, TR
2014- 2015 Kabk: Royal Academy of Art, Fine Art Department (Erasmus Değişim Programı) The Hague, NL
Ödüller
2015, ESSL Art Award Cee 2015, MSGSÜ Tophane-i Amire KSM, İstanbul, TR, V.I.G. (VIENNA INSURANCE GROUP) ödülü
Seçilmiş Grup Sergileri
2016, Strange Days, artnivo.com Project Space, İstanbul, TR
2015 
Stage / Sahne, Space Debris, Istanbul, TR
Frame of Mind, De Kijkdoos, Amsterdam, NL
Marx 2.0, AmberFest, Istanbul, TR
ESSL Art Award Cee 2015, MSGSÜ Tophane-i Amire KSM, İstanbul, TR
Akbank Günümüz Sanatçıları Ödülü Sergisi, Aksanat, İstanbul, TR
Art Video Koeln, Cologne, DE
Winterwolven Radicals, Roodkapje, Rotterdam, NL
2014, Sınırlar Yörüngeler 15-16 , Siemens Sanat, İstanbul, TR
Genç Yeni Farklı 5, Galeri Zilberman, İstanbul, TR
2013, Contemporary Istanbul, Istanbul Lütfü Kırdar ICEC, İstanbul,TR
Mamut Art Project, Antrepo no. 5, İstanbul, TR
2012, İkametgah Kadıköy , Piha Kollektif, İstanbul, TR
Cockaigne, Pasajist, İstanbul, TR
2011, Halk İçin Halka Rağmen! Kargart, Istanbul, TR
Ateşin Düştüğü Yer, İnsan Hakları Vakfı 20. Yıl Sergisi, Tütün Deposu, İstanbul, TR
Kendine Dikkat Et, Amed Art Galery, Diyarbakır, TR
Manipule Demokrasi Hikayeleri, Kargart, İstanbul, TR
2010, Gerilimler, Organization by Saison Video, Lille, FR
Kimlikler Lütfen, Cer Modern, Ankara, TR
2009, 28. Günümüz Sanatçıları Sergisi, Aksanat, İstanbul, TR
Amsterdam Biennial, Istanbul Pavilion, Amsterdam, NL
24 Saat Petrol, Organizasyon Fikret Atay, Batman, TR
Global Fair & Festival Celebration, International Exchange Program Exhibition, S.Korea, ROK
2008, Anadolu Üniversitesi 50. Yıl sergisi, Eskişehir, TR
2007, Türkiye Eczacılar Birliği 50. Yıl sergisi, İstanbul-Ankara-İzmir, TR

Video sanatı çalışmalarımın  temelini oluşturmakta. Bu çalışmalar ile izleyicinin pasif konumunu etkin hale getirerek, izleyiciyi çalışmanın tamamlayıcı bir öğesi olmaya teşvik ediyorum. Bu nedenle de çalışmalarımın kavramsal çerçevesini, kişisel deneyimlerim üzerinden belirlemekteyim.  bir dil olarak sanatın; etki yaratabiliyor olmasının ötesinde iletişimi sağlayacak bir yapıya sahip olması da önemlidir. Video çalışmalarımın ilhamı kaynağı ise kişisel deneyimlerim üzerinden yaptığım çözümlemelere dayanmakta. Bu çözümlemeler, sanatsal iletişim kodlarını keşfetmem için olanaklar sağlamakta ve kendine ait bir dil yapısına dönüşmekte. Bu dili oluşturan yapı gündelik deneyimlerden öte tesadüfi karşılaşmalar. Böylelikle kişisel deneyimlerin detaylarından oluşturduğum kendi pratiğimde, hikaye anlatmak yerine, yeni hikayeler üretebilecek bir zemin oluşturma gayreti içerisindeyim. Geleneksel yapının dönüştüğü gündelik tekrarlarda keşfe çıkmak, üretmekten ziyade üretim sürecinde o sanatsal dilin etkisini yaşamamı sağlamakta. Bundan dolayı da üretimlerimin işlevsel bir yapıya sahip olması benim için en önemli unsur. İzleyicisiyle etkileşim içerisinde, işlevsel bir sanat nesnesi, kullandığım dilin genel yapısını oluşturmakta.