Önceki Sayfa
Özer Toraman

Özer Toraman

1989, İstanbul, Türkiye doğumlu
İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. Eğitim (2012- ) Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı (Yüksek Lisans)
(2008-2012) Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü (Lisans)   Kişisel Sergi 2015 “Usulca Dünyamda Yaşadın” artnivo.com project space, İstanbul, Türkiye   Seçilmiş Karma Sergiler 2016 Sınırlar Yörüngeler 17, Siemens Sanat, Depo, İstanbul, Türkiye 2015 The Journey to Me, artnivo.com, İstanbul, Türkiye
2015 Celebration and Memories, artnivo.com, İstanbul , Türkiye
2014 Contemporary İstanbul Sanat Fuarı, artnivo.com, İstanbul, Türkiye
2014 Download, artnivo.com, İstanbul ,Türkiye
2014 Mamut Art Project, İstanbul, Türkiye
2013 Uluslararası Atölye, Art Suites Galeri, Bodrum, Türkiye
2013 Connecting the Dots, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 6. Uluslararası Öğrenci Trienali, Pera Müzesi, İstanbul, Türkiye
2013 Sınırlar ve Yörüngeler 14, Siemens Sanat, İstanbul, Türkiye
2013 Su İş, Siemens Sanat, İstanbul, Türkiye
2013 Müstakil Adımlar, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İstanbul, Türkiye
2012 Bitirme Projesi Sergisi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İstanbul, Türkiye
2012 Division Unfolded, Tarlabaşı, İstanbul, Türkiye
2011 Artist 2011, 21. Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı, İstanbul, Türkiye
2011 Kendiliğinden, Galeri 24 Sanat, İstanbul, Türkiye
2011 Kral Çıplak, Asma Sanat Galerisi, İstanbul, Türkiye
2011, Nezaket Ekici, “Form It Able” Performans, Fulya Fuar Merkezi, İstanbul, Türkiye

Queer kuram bağlamında toplumsal cinsiyet, cinsellik, kimlik ve beden kavramları üzerine çalışmalarını sürdüren sanatçı, toplumsal cinsiyet normlarının beden ve cinsiyet üzerindeki sosyo-kültürel etkisini sorgulamaktadır. Söylemin beden üzerinden biçimlendirdiği kadın ve erkek kategorilerini yeniden ele alarak birleştirdiği portrelerde ve flulaştırdığı bedenlerde Androjen bir ifadeyle, normlar ve söylemsel inşa süreçlerince gerçekleştirilen bedenin sınır ve yüzeylerini bulanıklaştırarak performatif olan cinsiyetin tanımsızlığına dikkat çekmektedir.

Tuvallerinde özellikle uçuk pembe ve mavi renklerini kullanan Toraman, bireylerin çoğu zaman farkında bile olmadan çocukluktan itibaren cinsiyet üzerinden keskin bir ayrıma girdiklerine vurgu yapmakta ve bu ayrımın silikleşmesini, cinsel kimliksizliği önermektedir. Ahu Antmen’e göre “kişilerin doğuştan itibaren içinde yetiştikleri mavi-pembe ayrımlı ortamların şekillendirici rolü bireyin cinsel gelişimini kategorize ederek bir kalıba tabi tutmaktadır.” Bu kalıplar bireyi sınırlandırmakta ve belirli bir davranış biçimi sergilemeye zorlamaktadır. Sanatçı tuvallerinde izleyicinin gözlerinin içine bakan, cinsel kimliğini okuyamadığımız kusursuz yüzler yaratarak, tuvalle baş başa kalındığında cinsiyet üzerine kurulu tüm normların, görünmez duvarların devre dışı olduğu bir alan oluşturmaktadır.