Önceki Sayfa
Sercan Apaydın

Sercan Apaydın

Sercan Apaydın, gözlemci bir bakışla yaptığı şehir ve doğa manzaralarında yaşam ve mekan ilişkisi üzerine düşünceler geliştirirken, mimari ve onun ideolojik arka planı, enformasyon çağında ressamın algısı gibi konularla ilgilenir.

Apaydın, ürettiği üç boyutlu formlar ile resim yüzeyinden taşan ve iç boşluklar yaratan bir takım enstalasyonlar düzenlemiştir. Özellikle tuval şasileri ve çubukları dönüştürdüğü parçalardan oluşan işleriyle kendi mekanını kurma, resim ve mekanın kendisi olma gibi felsefi düşüncelerin vücut bulmasını ister. Bu esas üzerine bakış, duruş ve bulunuş, tüm yaşamsal pratiklerin önemine vurgu yapar. Resimlerinde şehir hayatı, mimari uzam, geometrik uzaklık düşünceleri çerçevesinde boyanın yanısıra kolaj ve asamblaj gibi tekniklerden yararlanır.

Sanatçı çalışmalarına Heybeliada’da bulunan atölyesinde devam etmektedir.

Sergiler

2020 Han, Kişisel Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2019 Ne arıyoruz biz?, Atölye Çalışması, Hayy Open Space, İzmir, TR
2019 Deal With It, Konuk Sanatçı Programı Atölye Sergisi, WUK, Vienna, AT
2018 Internal Design, Kişisel Sergi, Mars Istanbul, Istanbul, TR
2018 Recomposing AKM, Karma Sergi, Architektur Galerie Berlin, Berlin, DE
2018 Atopos Project, Karma Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2017 Surface The Space, Karma Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2017 Kentsel Ütopyalar, Karma Sergi, TÜYAP, Istanbul, TR
2017 Sahibinden, Kişisel Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2016 Mahal, Karma Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2015 Derin Boşluk, Kişisel Sergi, Versus Art Project, Istanbul, TR
2012 Genç, Yeni, Farklı III, Karma Sergi, Gallery Zilberman, Istanbul, TR

Sercan Apaydın, gözlemci bir bakışla yaptığı şehir ve doğa manzaralarında yaşam ve mekan ilişkisi üzerine düşünceler geliştirirken, mimari ve onun ideolojik arka planı, enformasyon çağında ressamın algısı gibi konularla ilgilenir.

Apaydın, ürettiği üç boyutlu formlar ile resim yüzeyinden taşan ve iç boşluklar yaratan bir takım enstalasyonlar düzenlemiştir. Özellikle tuval şasileri ve çubukları dönüştürdüğü parçalardan oluşan işleriyle kendi mekanını kurma, resim ve mekanın kendisi olma gibi felsefi düşüncelerin vücut bulmasını ister. Bu esas üzerine bakış, duruş ve bulunuş, tüm yaşamsal pratiklerin önemine vurgu yapar. Resimlerinde şehir hayatı, mimari uzam, geometrik uzaklık düşünceleri çerçevesinde boyanın yanısıra kolaj ve asamblaj gibi tekniklerden yararlanır.